Jag är ganska förtjust i Little Jinders lite avskalade sound. Hennes elektroniska pop är lätt att lyssna på. När hon släppte sin första EP så var det engelska som gällde men nu är det modersmålet som används och en platta släpps senare i höst. Därför är det mesta av materialet sådant som de flesta inte hört tidigare men det mesta verkar gå hem hos publiken. Jag tycker att det låter lovande och det ska bli roligt att få höra hela skivan.

Under Inga E Som Vi E händer det som måste vara varje artist mardröm. Tekniken börjar strula, en dator vill helt enkelt inte vara med längre. Publiken skanderar ”en gång till” och Little Jinder och sidekicken Melo tar det hela med ro och framför låten på ett lite mer avskalat sätt än vanligt. Efter lite huvudbry så startar datorn igen och gästartisten Julia Spada kan kallas in. De två har gjort en låt ihop och nu har det blivit dags för världspremiär för den. Jag uppfattar inte någon titel på låten med det låter bra!

Så sent som i onsdags släppte Little Jinder sin senaste singel, Vita Bergens klockor. På den är Rebecca & Fiona med och gästar. Självklart får vi höra den, dock utan gästspel från stjärnduon. Jag måste nog erkänna att den låten är min favorit. Dessutom är det ju lite roligt att Vita bergen bara ligger ett par kvarter härifrån. Stockholm är ju Little Jinders hemmaplan och hon säger flera gånger att det är roligt att spela här. Jag var lite tveksam till hur hon skulle te sig i dagsljus, hennes musik passar bättre på efterfesten i mitt tycke men det visar sig att Little Jinder även passar bra på förfesten!

Hurula, Popaganda, Stockholm, 2014-08-30
Lily Allen, Popaganda, Stockholm, 2014-08-29