Jag var aldrig ett fan av Sugerplum Fairy, jag har aldrig haft nått till övers för Mando Diao. Därför hade jag heller inga som helst förväntningar på Viktor & The Blood. Men jisses så fel jag hade! Det här träffar mitt i prick vad det gäller min musiksmak, lite som att slå in en straff i öppet mål. Jag brukar ofta tjata om att band låter för mesigt, att det ska vara hårdare. Den hårda rocken jag efterlyser ger Viktor & The Blood mig. När jag fick tjuvlyssna på EP:n för några veckor sedan blev jag minst sagt förvånad. Efter ett par lyssningar var jag hopplöst fast. Den senaste veckan har jag knappt lyssnat på något annat.

Som jag redan nämnt är detta bandets livepremiär men några premiärnerver kan jag inte se. Eftersom jag hade förmånen att vara med på bandets releasefest, där de också spelade ett par låtar live, så hade jag ju redan på känn att det skulle vara bra. Jag behöver inte bli besviken. Det låter förbaskat bra och det ser förbaskat bra ut. Det finns ingen tvekan utan de visar helt enkelt vart skåpet ska stå. Sen är ju frågan vad resten av publiken tyckte? Svårt att säga, jag måste hela tiden påminna mig själv om att detta ju är så där löjligt färskt att de flesta på plats nog inte alls hade koll på vilka Viktor & The Blood är och hur det skulle låta. Det känns ändå som att de flesta är positiva även om många trillar bort under slutet av spelningen när andra spelningar drar intresse. Jag stannar kvar och vill egentligen mer. Sju låtar är vad vi får och jag får inleda ett otåligt väntande på att plattan ska bli klar.

Lorentz & Sakarias, Popadelica, Huskvarna, 2013-05-04
Nicole Sabouné, Popadelica, Huskvarna, 2013-05-04