Neverstore, Putte i Parken, Karlstad, 2013-07-04

Dags för rock! I Holken står redan en entusiastisk publik uppradade och ropar på Neverstore som därefter intar scenen. Jag trycker in öronpropparna, redo för högljudda distade gitarrer och rapida trumkomp. Men det verkar som att utljudet strular lite, jag får ta ur propparna igen för att höra ordentligt, det är nästan så att vi bara får höra ljudet från monitorerna. Det ordnar sig efter en stund som tur är, för det här vill jag höra högt.

Neverstore består av tre killar som redan har hunnit med riktigt mycket; de har varit förband åt Good Charlotte och Backyard babies, turnerat i Japan med Sum 41 och släppt fyra album. Det gör dem inte till divor som man kanske kan tro, de uppskattar den här publiken och skapar tidigt ett bra klimat tillsammans med dem. Jag imponeras av deras professionalitet, smådetaljer som att de stämmer gitarr och bas i ett intro eller samtidigt som de pratar, likväl som att de spelar väldigt tajt och har kul tillsammans. Låtarna håller hög kvalité, det är punkrock när det är som bäst. Första låten For the rest of my life sätter standarden för det som ska komma att bli en av mina bästa konserter under festivalen hittills.

Min ungdoms rockhjärta tar ett stort kliv framåt och framkallar en chrush på sångaren Jacob Widén. Det tar ett litet skutt när hans svettiga, svarta lugg hamnar i ögonen på honom så han får slänga lite med huvudet för att få bort den. Inte blir det sämre för att han har en enormt bra sångröst och stor karisma. Självsäkerheten är på topp hos alla tre, jag gillar att de inte har några tvivel på sig själva och vad de vill förmedla. Innan hade jag inte så höga förväntningar, men motbevisad är bara förnamnet till vad jag blev. I sista låten, Rejected all along, är det publiken som själva börjar sjunga med och det avslutar en konsert jag verkligen är glad att jag inte missade.

2017

2016

2015