Det vore fel att påstå att jag lyssnat mycket på Black Rebel Motorcycle Club. De är ett av de där banden som jag vet att jag gillar men aldrig tar mig tid att lyssna på. Det dröjer inte så länge innan jag inser att det måste bli ändring på det. Spelningen fortsätter med Mama Taught Me Better och Red Eyes and Tears och det råder ingen tvekan om att det här är ett bra liveband. De båda frontfigurerna Peter Hayes och Robert Levon Been huserar i varsitt hörn av scenen. De två delar på ansvaret som sångare och backas sedan 2008 upp av den hårt slående trummisen Leah Shapiro. Ljudmässigt tycker jag att de påminner mycket om dåtida The Jesus & Mary Chain eller nutida Muse. Helt enkelt bra rock ’n’ roll.

Mellan låtarna belönar publiken bandet med mycket jubel och applåder. Från scenen hörs knappt något mer än ”Thank you” och jag är mer än glad att slippa höra på långrandiga mellansnack om hur fantastiskt det är att vara i Sverige eller hur underbar publiken är.

På det stora hela är det en riktigt bra spelning B.R.M.C bjuder på. Höjdpunkten för mig blir när de spelar låten Whatever Happened to My Rock ’n’ Roll. Det är en av mina absoluta favoritlåtar och det känns riktigt bra att äntligen fått höra den live. Efter det hade spelningen för min del lika gärna kunnat vara slut. Jag vet inte om det är för att kvällen börjar bli sen men jag har svårt att koncentrera mig på det som händer på scenen. Visst är Conscience Killer en riktigt bra låt men jag vill verkligen bara åka hem och sova när den spelas. Under Six Barrel Shotgun får jag kväva en gäspning samtidigt som jag tittar på klockan. Jag är riktigt glad när jag äntligen kan lämna Nalen. Visst är B.R.M.C riktigt bra live men de måste banta ner sin show något. Men jisses vilket snyggt ljus de hade!

Uffie - Debaser Medis, Stockholm 2010-05-28
Kristian Anttila, Debaser Slussen, Stockholm. 2010-05-13