Det känns lite fel att ha bandet i den här lokalen då kontakten mellan band och publik blir ganska dålig.

De startar upp med en underbar Nerför floden och går snabbt vidare till Kommit hem och därefter en galet bra Jag står upp än. De är säkra på det de gör, och det märks att de nu sysslat med det här i 40 år sedan de för första gången satt i basistens sovrum och spelade Kungarna från Broadway. Plura berättar hur de drömde om att få göra en platta och turnera. Man kan ju inte säga annat än att de drömmarna förverkligades rejält. Vägen till Paradiset för oss vidare i konserten och snabbt över till Be-Bop-A-Lula-Land.

Vissa låtar blir ändå magiska trots lokalen som te.x. Alice, Jag är det hjärta, I skydd av mörkret och Kärlekens tunga. Just den låten försökte de ett tag att ta bort från setlistorna vilket resulterade i att publiken blev galna och kastade tomater på dom. Han fortsätter: Sen var jag med i det där Tv-programmet och gav låten till September för att göra henne känd även i Sverige. Det lyckades fantastiskt bra och min plånbok blev tjockare och tjockare så nu har jag inte bara en utan tre stycken, en i bilen, en i köket och en på mig.

Mina stjärnor har slocknat ljuder och det är vackert, otroligt vackert. Ett par nya låtar till från kommande plattan, bland annat titelspåret som låter riktigt bra. Väldigt snyggt piano på Fulla för kärlekens skull som även den blir alldeles underbar. Plura fortsätter: Det finns en låt som jag önskar att jag skrivit själv men det gjorde ju Cornelis men jag måste spela den i alla fall. Somliga går med trasiga skor är alltid kanonbra när Eldkvarn gör den. Ett litet medley av Kungarna från Broadway, Pojkar, pojkar, pojkar innan de hänger av sig instrumenten för att lämna scenen. Naturligtvis nöjer sig inte publiken med det och innan de kommer av scen får vi Jag är det hjärta där Carla har otroligt snygg gitarr och publiken är med bra nu och så vill de ha med oss att sjunga på Ikväll, vilket vi fixar galant samtidigt som vi får höra trummisen vissla.                                                                                                                                                   Plura säger: Vi har gjort det här länge nu och det är fortfarande lika roligt att kliva upp på scen. Att sjunga och spela gör en frisk när man är sjuk. Hur sjuk man än är så släpar man sig till replokalen och varje gång kliver man ut därifrån frisk, yngre och i kortbyxor.                                                                                                                                                                                        Kvällen var alltså riktigt bra även om jag önskat något bättre ljud och ljus. Nu ser jag fram emot plattan och boxen.

Bilder från konserten finns att titta på här.

Royal Republic, Debaser Slussen, Stockholm, 2011-09-29
The Ark, Gröna Lund, Stockholm, 2011-09-16