Till låt nummer två, Ormberget, ansluter bandet på scenen. Bandet består av inga andra än några av Loves gamla vapendragare från Florence Valentin. För det var ju i det bandet som vi först stötte på Love och hans musik. Hans solodebut släpptes i april i år och har gått väldigt varm hemma hos mig. Ja, jag vågar påstå att jag lyssnat sönder både den och plattorna med Florence Valentin. Men det här är musik jag aldrig kommer tröttna på att höra.

Applåderna från publiken är varma redan från början men det är först när Spring Ricco, kvällens första Florence Valentin-låt, spelas som de vaknar till på allvar och det känns lite märkligt att man måste sitta ner när man helst av allt vill dansa. Efter det känns det som att alla blivit ordentligt varma i kläderna. Jag är lite orolig när kvällens första gäst, poeten Jenny Wrangborg, kliver ut på scenen. Hur ska det funka med poesiläsning mitt i en rockkonsert? Väldigt bra visar det sig. Jag har inte haft någon närmare kontakt med Jennys verk tidigare men jag gillade det jag hörde den här kvällen. Kvällens andra gäst är Annika Norlin. Eller Säkert!. Eller Hello Saferide. Kärt barn har som bekant många namn och det är en mycket glad publik som tar emot henne den här kvällen. Tillsammans med Love sjunger hon tre låtar och även om jag inte kan kallas för hennes största fan så är det riktigt kul att se.

Precis som alla spelningar så har även denna ett slut. För hur mycket jag än önskar det så kan de inte fortsätta att spela hela natten. Så när de rivit av Upp på sociala, ner på systemet och Pokerkväll i Vårby Gård så är det tack och adjö. Till min stora glädje får Love och bandet stående ovationer innan salongen töms på folk. När jag lämnar Södra Teatern är jag vansinnigt nöjd med kvällen, det borde verkligen vara så här oftare! För ni kommer väl ihåg? Det här är inte en recension, det här är en kärleksförklaring. Bättre än så här blir det inte för mig.

Under bron
Ormberget
Vi är nu