Det är fredag. Det är fredag dagen efter löning. Att säga att stämningen i publiken är på topp redan långt innan bandet kliver upp på scenen är inte någon överdrift. När spelningen sedan drar igång med No Hope som första låt finns det inte någon tvekan om att publiken satsar på att satsa allt. Även uppe på scenen känns det som att de ger allt. Det här är fjärde gången jag ser The Vaccines och det är ett gäng betydligt mer självsäkra killar jag har framför mig den här kvällen än första gången jag såg dem för knappt ett och ett halvt år sedan. Det känns som att de vuxit in i livekostymen. Efter den så hyllade debuten What Did You Expect From The Vaccines? släpptes platta nummer två, Come Of Age, tidigare i höstas och även på skiva känns det för mig som att bandet vuxit upp lite. Jag gillar utvecklingen och det ska bli spännande att fortsätta följa dem. Det finns i mitt tycke stor potential hos dem.

Någonstans i mitten känns det dock som att både publiken och bandet tappar farten. Som tur var som hittar de rätt igen i All In White. Ja, nästan alla. Vid det här laget är de som står närmst mig ganska överförfriskade och har inte längre något intresse för det som sker på scenen utan pratar nu högljutt sinsemellan. Om det irriterar denna spiknyktra recensent? Japp! När bandet stämmer upp i Bad Mood är det också en ganska bra beskrivning av mitt humör. Tyvärr. En bra spelning blev för mig till viss del förstörd av publiken. När jag kliver ut i kylan så är jag trots allt nöjd med kvällens spelning. Och de där krossade tomaterna ska jag väl kunna komma ihåg att köpa någon annan dag!

No Hope
Wreckin’ Bar (Ra Ra Ra)
I Always Knew