Katarina Kyrka fylldes snabbt upp i bänkraderna och övriga fick snabb ta plats stående längs väggarna. Spelningen började drygt en halv timme innan nedsläckning med det svensk/brittiska-bandet Little Majornette där alla tre bandmedlemmar sitter framför pianot.  Det låter mycket sött och finstämt, tjejen på sång påminner mig lite om Lilly Allen på rösten. Andra akten ut på scen är Esbjörn Hazelius som kompas av två herrar, sjunger på svenska med melodier influerat av irländsk, svensk och amerikansk – folkmusik, där jag känner låten Malåberg går direkt in och trion avslutar med att sjunga helt akustiskt, mycket vackert.

Strömbrytaren dras sen ut vid kl.20:30
Det blir svart i Kyrkan då bara några ljuskronor med stearinljus i taket lyser och sakta tänds ännu fler stearinljus runt om i kyrkan. De blir riktigt vackert och stämningsfullt.

Stiko Per Larsson gör entré i dunkla ljuset, för många kanske känd som dalmasen som nu sen 2007 gjort sig känd med att vandra till forts till och från olika mål och ger konserter ut med vägen.  Det blir som vackrast när Per går från micken och in till mitten av kyrkan och tar ton, det ekar vackert i hela kyrkan.  Dalkarlarna byter av varandra, Stiko lämnar över till Carl Norén.
Med sig på scen har Carl en tjej på kör, han bjuder på riktig på mångsidighet, pendlar mellan piano och gitarr och där i mellan spelar han munspel. Carls musik och röst gör sig riktigt bra i denna miljö och gör en riktigt bra spelning. En av mina favoriter blir den inledande låten Going Out Tonight, som gjorde sig mycket bättre aukustisk i kyrkan, än i sitt orginal som radioversionen.

Lamporna tänds sen upp när klockan slår 21.30

Me and my army med Andreas Kleerup i spetsen avslutar sen spelningen med några av sina nya låtar från sitt debutalbum. De känns att detta är vad många i publiken har väntat på och det blir stort jubel.

En alldeles lagom blandning och längd på spelningen, så här skulle fler spelningar vara, akustiken i kyrkan var otroligt vacker. Blev lite som en ”minifestival”. Jag tycker nog ändå att dalkarlarna höll greppet om spelningen och var de två som fick spela under den nedsläckta timmen.

The Wombats, Debaser Medis, Stockholm, 2011-03-29
The Ark, KB, Malmö, 2011-03-19