Det här är första gången You Me At Six är i Sverige för en alldeles egen spelning och publiken är synnerligen peppade inför detta. Det är trångt, varmt och svettigt och det blir bara trängre, varmare och svettigare ju närmare vi kommer startskottet för spelningen. När ljuset släcks ned och bandet gör entré så skriker publiken ut sin glädje. Bandet inleder spelningen med att riva av två låtar från senaste plattan Cavalier Youth som släpptes i januari. Det låter bra, det låter väldigt bra. Jag inser att jag längtat riktigt mycket efter att få se det här bandet och de gör mig verkligen inte besviken.

Sångaren Josh Franceschi har förmågan att linda publiken runt sitt finger, en förmåga som varje frontman borde besitta. Publiken sjunger med när han vill att de ska göra det (ja, i ärlighetens namn så sjungs det med rätt friskt i alla låtar), de hoppar på uppmaning, de klappar på uppmaning och de crowdsurfar på uppmaning. Det här är andra dagen på turnén för bandet och de verkar riktigt spelsugna. Det här är ju första gången som flera av de nya låtarna spelas live och jag gissar att det känns kul att få åka på turné med nytt material. Det är riktigt kul att se att både publiken och bandet är på gott humör!

Spelningens första del tar slut med Wild Ones som är min favorit från senaste plattan. Den känns som en bra avslutningslåt, den ligger ju även sist på skivan. En efter en kliver de övriga i bandet av scenen och till slut står Franceschi ensam kvar sjungandes ”are we gonna live forever” innan även han försvinner och applåderna tar vid. Givetvis kommer de tillbaka för några extranummer. Dessa inleds av en annan av mina favoritlåtar, Reckless. När spelningen är slut känner jag mig upprymd och glad. Låt mig uttrycka det så här: jag är inte direkt ledsen över att jag ska se dem igen i London i början av april.

Too Young to Feel This Old
Fresh Start Fever
Stay With Me