Fem singlar, ett album och nu den nya ep:n har duon hunnit med att producera sedan sin start. En av grunderna i projektet Ansiktet var att vända på RnB klyschan och driva lite med bilden av den typiske RnB sångaren. De ville helt enkelt sjunga om sex på ett nytt sätt än de stereotypiska. Vilket har funkat väldigt bra då låten Äckligt har spelats över 27 miljoner gånger bara på Spotify. Även singeln Fyra Våningar Upp från nya ep:n har sedan releasen den 21 november spelats närmare 140 000 tusen gånger.

Jag och en av mina bästa vänner kan vara en bidragande faktor till just detta då jag verkligen älskar dessa män och vad de gör. Deras album #DENNYAARNBMANNEN har gått varm på min Spotify och även deras video av låten För Stor måste ses. Här har ni den. Men de fyra nya låtarna känns lite ”snällare” än de tidigare. Eller man kanske ska säga att de innehåller mindre sex bara. Men det är absolut inget dåligt med det då de fortfarande har samma beat och gung i låtarna vilket har satt prägeln på deras musik. De fyra nya låtarna kommer även de spelas flitigt för att få något ljus i dessa kalla, mörka december dagar.

Det som jag tycker är bra med Ansiktet är just deras budskap i texterna. Att de vill vända på det vanliga. Till exempel att det är inte bara är män som vill ha vilt sex eller råkar säga namnet på sina ex, det gör även kvinnor. Jag menar inte att så är fallet för alla men för vissa och det är bra att det lyfts fram på något sätt i en mindre alvarlig ton. Jag vill gärna höra och ser mer av Ansiktet och önskar att jag hade kunnat befinna mig på Annexet i fredags för att ta del av deras julshow tillsammans med flera andra artister.

Hoppas alla där ute har en trevlig jul med nära och kära idag!

Här kan ni även lyssna på Ansiktet på Spotify

Abscession - Grave Offerings