Duon har tillsammans skapat en egen strategi för att bygga upp sin musik. Karlsson menar att: ”We keep the song naked, and when we feel like we have the right one, we put some clothes on it and see how it feels”.  Deras skilda talanger bildar därmed tillsammans denna fantastiska duo. Linus som dj och producent och Christian som låtskrivare och producent. Christian som tidigare har samarbetat och skrivit låtar tillsammans med världsartister som Madonna, Katy Perry och Britney Spears är verkligen någon vi kan räkna med. Linus har även han gjort ett stort avtryck i musikvärlden då han var med och producerade Icona Pops megahit I Love It.

Deras samarbetande relation verkar fungera perfekt, då de tycks veta vad den andra alltid tänker. Men efter att ha spenderat många timmar tillsammans i studion så är det väl nästan klart att man lär känna varandra på djupet, vare sig man vill eller inte. Albumet Pharmacy är verkligen en blandning av bådas kunskaper, låtskrivandet och producerandet, och det märks att de älskar vad de gör. Redan när singeln Runaway (U & I) släppte var jag helt fast. Den catchiga musiken tillsammans med de tydliga, trallvänliga texterna talar sitt eget språk och det gör något utöver det vanliga. Galantis vill inte köra på de säkra korten utan de tar ut svängarna och gör det i helt rätt riktning. Dagens dansmusik behöver dem i sin utveckling vidare framåt.

Forever Tonight, Gold Dust, Peanut Butter Jelly och You är de spår på albumet som fastnat riktigt hos mig. Även om hela skivan skulle kunna gå på repeat dag ut och dag in. Jag är också verkligen nyfiken på vad dessa män kommer att skapa tillsammans framöver. Jag tror de kommer ta steget ytterligare till att utveckla dagens dansscen och det ser jag framemot. Pharmacy får 5 av 5 ostbågar och jag är helt klart ett av deras fan i #seafoxnation.

Kolla in deras Facebooksida här.

Lyssna på albumet här.

Wombbath, Downfall Rising