Perry höll sig även bland de femton främsta artisterna runtom i flertalet länder på deras topplistor under 2013 och 2014. Som bäst hade hon 1:a platsen bland annat i Australien, Canada och England. Här i Sverige har Perry sålt platina med över 40 000 sålda album vilket inte heller går av för hackor. Under inspelningen av skivan spenderade Katy tid i både soliga Kalifornien och i snöiga Stockholm där hon samarbetade med bland andra Max Martin, Klas Åhlund och Vincent Pontare.

Sverige verkar faktiskt vara ett land som Katy gillar. Redan i måndags, under Nicki Minajs konsert, kunde man se bilder på stjärnan tillsammans med Nicki. Perry har själv sin konsert under turné The Prismatic Tour i Globen nästkommande söndag. Då hennes framträdanden och shower är något utöver det vanliga, vilket vi kunde se på Super bowls halvtidsföreställning, tror jag inte publiken kommer bli missnöjd. Se själva här. Jag ska själv gå på spelningen och jag vill bara att veckan ska gå och att det kan bli söndag någon gång. Men jag vet inte om det är att få höra alla spåren från albumet live eller om det är själva showen som jag ser mest fram emot? Det återstår att se.

Jag har i alla fall från första stund älskat den lugna låten Unconditionally redan innan jag sett videon eller hennes framträdande. Den mer ”housiga” låten Dark Horse är även en favorit som jag bara inte kan sluta lyssna på! Jag skulle nog säga att jag är en KatyCat, vilket är vad Katy Perrys fans kallas. En sista sak jag tycker man ska lyfta fram är att budskapet i hennes låtar på albumet PRISM kretsar kring att leva i nuet, olika relationer och självförtroende som kan svikta hos oss alla. Det kan då vara skönt att lyssna på Katys texter om man själv befinner sig i liknande situation och kan genom låtarna och albumet känna tröst eller glädje att dela den med någon.

Lyssna på albumet på Spotify här.

Ni kan se fler av hennes videor här.

Kendrick Lamar, To Pimp A Butterfly