NERVO består av tvilling tjejerna Miriam och Olivia Nervo som föddes 17 februari 1982. Redan under slutet 90-talet hade det sin första deal med Sony/ATV Music publishing som låtskrivare. Bara knappa 10år senare vann de en Grammy för att ha skrivit David Guetta och Kelly Rowlands låt When Love Takes Over.  Efter detta har det rullat på för tjejerna. De fortsatte att skriva musik för flertalet kända artister, däribland Kylie Minogue, Britney Spears och Armin Van Buuren. Idag är de även själva artister och spelar runt om i världen som DJ duon NERVO.

Albumet Collateral är tjejernas första studioalbum, även om de tidigare släppt flertalet singlar som enkelt skulle kunna skapa ett riktigt bra album. Skivan innehåller även flera samarbeten men ett par andra stora namn inom musik världen.  Däribland Nicky Romero, Steve Aoki, Afrojack och Kylie Minogue. Men redan 2011 jobbade Miriam och Olivia tillsammans med Aoki och Afrojack när de gjorde deras första låt We´re All No One. Två år senare kom också superhiten Like Home som de producerade tillsammans med Nicky Romero som har över femton och en halv miljoner spelningar på Spotify.

Det jag gillar med skivan är att den är tuff. Texterna måste man bara lyssna lite extra på även om musiken i sig är helt i min smak. De låtarna som etsat sig fast lite extra hos mig är helt klart Did We Forget med sitt unika sound, Oh Diana med sin djupa basgång och sitt läckra citat sexmaniac, Haute Mess för sitt kaxiga uttryck, Hey Ricky för sin lekfullhet och sanningen som faktiskt finns i texten. Även Rise Early Morning och Reason är två spår som jag tidigare under sommarens festivaler och utekvällar hört och därmed fått mersmak på. Bara där är vi uppe i sex låtar av femton och jag tror att ju mer jag lyssnar på detta album ju mer kommer jag även att gilla de övriga låtarna. #GIRLPOWER

Ni kan själva lyssna på albumet på spotify här.

NERVO har även en hemsida här.

W.A.S.P., Gologotha