Under skoltiden var Sada en ensamvarg där mobbing var en del av hennes vardag. Men genom denna svåra tid fann Sada även musiken där hon snabbt blev uppmärksammad för sin kraftfulla röst. Men det skulle inte räcka i dagens hårda och hänsynslösa musikindustri. År 2000 skrev och sjöng Sada DJ Alligators klubbhit Lollipop, men när videon skulle spelas in räckte hon inte till utseendemässigt enligt skivbolaget och därmed kom osäkerheten tillbaka. Sada höll sig undan rampljuset och fortsatte istället att skriva låtar.

Det var först under samarbetet med producenten Chris Ballard och singer-songwritern Russ Ballard som Vidoo kände sig hemma på ett konstnärligt plan. De har tillsammans skapat ett eget musikaliskt universum. Kombinationen av de kraftfulla texterna och den medryckande musiken har skapat albumet A Story With No End.  Sada Vidoo är även i en klass för sig då hon kan sjunga med två olika röster. Det är något nytt och medryckande som jag hör när jag lyssnat skivan om och om igen. Det är ett album som jag skulle vilja springa ett maraton till eller lyfta så tunga vikter att jag kräks.

Outta Space och Stripped är mina personliga favoriter, råa och hårda på något sätt som får mig att vilja höra mer och ge allt medan jag lyssnar. Men även låtarna You Think You´r Good och Love Is A Battlefield har gjort ett stort intryck där Vidoos röst är underbart vacker och stark. Att Sada även ser ut som en docka under sina framträdanden gör det hela ännu mer spännande. När en artist, vars musik man redan gillar eller hör för första gången, har någon form av mask eller ut klädnad tycker jag att man blir mer nyfiken. Man vill veta vad som finns där under och vad personen i fråga döljer. Jag hoppas jag får se henna live en dag så jag kan få se vad som mer döljer sig där bakom.

Med det sagt vill jag avsluta med ett citat från Sada Vidoo her self.

”Some people call me a Doll. Some men have called me their Girl. One woman calls me her child.

One day you may think I´m too dark – In the night you may say I´m too light.