Tribesmen Of Goona - Naken

tribesmenofgoona

Micke Wennborn och Fredrik Persson blev 2016 Tribesmen Of Goona och precis som deras första singel Rutten så gick även deras andra singel Naken direkt upp på första plats på Svenska Närradions lista.

The Chainsmokers - Collage

The Chainsmokers Collage 2016 11 04

The Chainsmokers – Collage EP

Sedan årsskiftet 2013/2014 har The Chainsmokers toppat listorna inte bara en utan fler gånger. Dj-duon som består av Alexander Pall och Andrew Taggart blev kända genom sin hit #Selfie som de själva beskriver var låten som förändrade deras liv. Inte konstigt att det var en sådan hit då låten verkligen satte sig på hjärnan. För det är väl det som är en hit? Att alla kan låten och bara lyssnar på den om och om igen. Jag som precis återvänt från USA efter ett halvår i staterna kunde verkligen känna igen mig i de amerikanska uttrycken. Det var underbart och jag tänker på den tiden med ett leende på läpparna.

Martin Garrix - Seven

Martin Garrix Seven

Martin Garrix – Seven

Supertalangen Martin Garrix tog världen med storm med sin låt Animals 2013 och sedan dess har Garrix bara växt och växt, både i ålder och talang. Efter tusentals spelningar världen över, skapandet av sitt egna skivbolag STMPD RCRDS blev Garrix nyligen framröstad som etta i DJ Mag top 100 DJs. Allt detta har Martin redan åstadkommit och han är bara 20år. Det är väl inspirerande om något?

Britney Spears - Glory (deluxe version)

Britney Spears Glory 2016 08 26

Britney Spears – Glory (deluxe version)

Jag vet knappt hur jag ska börja, för vem älskade inte Britney Spears när hon slog igenom med sin hit Baby One More Time i slutet av 1990 talet? Och vilken resa Britney haft sedan dess. Nio album släppta och flera förstaplatser på listorna med singlar som Crazy, Oops I Did It Again och Work Bitch. Som att det inte var nog med musikkarriären så spelade Spears även in långfilmen Crossroads i början av 2000-talet och vilken ung tjej ville inte vara Britney då?! Jag vet helt säkert att jag ville det i alla fall.

Steve Aoki - 4OKI

Steve Aoki 4OKI

Steve Aoki – 4OKI

DJ, producent , Grammy-nominerad och grundare av skivbolaget Dim Mak är bara några av de saker som satt Steve Aoki på världskartan. De senaste åren har Steve nämligen också rest jorden runt och spelat på olika klubbar och festivaler. Som att detta inte skulle vara nog så har Aoki denna sommar även släppt 4 singlar (en varje fredag i juli) som tillsammans bildar EP:n 4OKI. Dessa fyra spår skapar tillsammans en serie i en historia.

Norlie & KKV - Alla Våra Låtar

NorlieKKV alla våra låtar

Norlie & KKV – Alla Våra Låtar

Norlie & KKV är den svenska hiphop–duon som levererat hit efter hit. Några av dem är När Jag Går Ner, Tröjan Du Hatar och Där Jag Hänger Min Hatt som de flesta i alla fall hört minst en gång förut. 90-talisterna Sonny Fahlberg (Norlie) och Kim Vadenhag (KKV) gjorde sitt första samarbete 2009 och sedan dess skapat den rätta mixen som får alla på dansgolvet att sjunga och dansa natten lång.

Lars Winnerbäck - Granit och morän

Lasse album musicstage
Vi är nog många som saknat Lasse, i alla fall så har jag gjort det och jag blir så glad när jag lyssnar på hans nya skiva, den elfte, om man bortser från livealbum och singlar. Jag får känslan av att Lasse är en lyckligare man nu när han passerat 40 år och har hittat kärleken!

Tonight Alive, Limitless

tonight alive limitless

År 2008 var det fem tonåringar i Australien som bestämde sig för att starta ett band. Det var det pop-punkiga bandet Tonight Alive's födelse. Trots bandmedlemmarnas unga ålder har de under dessa åtta år hunnit släppa fyra album och turnerat världen över.