Martin Garrix - Seven

Martin Garrix Seven

Martin Garrix – Seven

Supertalangen Martin Garrix tog världen med storm med sin låt Animals 2013 och sedan dess har Garrix bara växt och växt, både i ålder och talang. Efter tusentals spelningar världen över, skapandet av sitt egna skivbolag STMPD RCRDS blev Garrix nyligen framröstad som etta i DJ Mag top 100 DJs. Allt detta har Martin redan åstadkommit och han är bara 20år. Det är väl inspirerande om något?

Inför årets upplagat av ADE, Amsterdam Dance Event, ville Garrix även skapa något unik. Martin skulle släppa 7 låtar under 7 dagar, samtidigt som ADE pågick. Detta resulterade i albumet Seven som jag älskar. I alla spår kan man känna igen Garrix och hans sätt att producera elektronisk dansmusik. Låtarna är gjorda i samarbete med 7 andra musiker och bildkonstnärer. Just att samarbeta med bildkonstnärerna var av stor betydelse då de alla fick tolka och skapa sin bild av en låt var. Dessa filmades även och lades ut som videos där man kan ta del av skapandet. Dessa kan du se här.

Jag har följt Garrix sedan Animals kom och blev nästan tokig för att jag inte visste vem som gjort låten först. Så den sommaren efter att jag och mina vänner hittat vem som gjort låten spelades den på repeat. Och vilken lycka det var att under Ultra Music Festival i Sydafrika, Kapstaden, på alla Hjärtans dag få höra tonerna av Animals från den enorma scenen med underbara vänner. Det är vad kärlekens dag borde handla om, lycka i alla dess former.

Albumet innehåller alltså 7 spår och min top 3 av dessa är följande:

1. WIEE

2. Hold On & Believe

3. Together

Även om jag tycker att alla låtar förtjänar att vara med egentligen. Hela albumet håller verkligen hög kvalitet. Jag och liksom många andra har redan visat vad vi tycker genom att lyssna på dessa spår miljontals gånger tillsammans. Inte nog med att Garrix är en magisk producent, Dj och musiker. Han är ödmjuk också, vilken svärmorsdröm. Detta tweetade Martin innan albumet skulle släppas:

- “Releasing these seven tracks is my way of saying thank you for the ongoing support from my fans. I can’t say it enough. I wouldn’t be where I am today without you guys. Hope you’ll enjoy each and every track that will be up uploaded the coming seven days”

Detta är bara början på en lyckad karriär för Martin Garrix. Lyssna på albumet här.

Jag kommer fortsätta att följa honom, kommer du?

Visa alla artiklar av Sara Westerberg (34 st)